+420 608 967 349
info@freedivepraha.cz

Instruktážní videa zdarma

Instruktážní videa zdarma

Vypouštíme do světa několik freedivingových tutoriálů.

Freedivingové dýchání

Stručně: Před ponorem dýchejte přirozeně a klidně, NEHYPERVENTILUJTE, nadechněte se jednou a hloubku nádechu přizpůsobte hloubce ponoru a po ponoru se několikrát zhluboka nadechněte (abyste obnovili zásoby kyslíku).

Trénovat zádrž dechu je super, ale netlačte to na krev. Trápit se nemá smysl. Spíš trénujte a zvyšujte dobu vašeho komfortu. Nejde o to, jestli vydržíte pět minut v křeči, ale jestli umíte dát dvě-tři minuty pohodlně.

Ve vodě musíte mít vždycky parťáka. Suchá statika (na posteli, na gauči, na zemi) se dá trénovat i o samotě.

Jak vyrovnávat tlak v uších? (Frenzel)

Stručně: Zacpěte si nos a foukněte, jakobyste se chtěli vysmrkat (Valsalvův manévr). Lepší je Frenzel: Zacpěte si nos a použijte jazyk jako píst k tomu, abyste natlačili vzduch do uší.

Vyrovnat tlak v uších je jako být zamilovaný. Když nevíš, tak se to nestalo.

Vyrovnávat tlak pod vodou je potřeba každé 1-2 metry. Vždycky se snaž vyrovnat tlak co nejmenší možnou silou (co nejněžněji).

Je normální, pokud jde jedno ucho snáz než druhé. Je normální, pokud to hlavou dolů jde hůř. Chce to trpělivost a trénink. Pomáhá cvičit Frenzela v předklonu.

Bezpečnost při freedivingu

Stručně: Ve vodě s sebou mít vždycky parťáka. Většina smrťáků se stane lidem, co tohle podcení. Parťák musí dávat pozor a musí mít zmáknutou techniku záchrany.

Nehyperventilovat. Jeden z nejčastějších důvodů omdlení pod vodou je nadměrné dýchání před ponorem.

Vyndavat si šnorchl z pusy před zanořením. Šnorchl používáme na hladině. Pod vodou je to otevřená díra do vašeho těla. A to se vám nehodí. Při vynoření znesnadňuje dýchání (musíte z něj vyfouknout vodu) – ono je mnohem lepší prostě se vynořit hlavou nad vodu a začít volně dýchat.

Po každém ponoru aktivně obnovit zásoby kyslíku v krvi pomocí několika hlubokých nádechů.

Mějte na hladině bóji kvůli lodím. A pokud nemáte bóji, mějte tam alespoň nafukovací kruh. A samozřejmě parťáka. Ten taky vidí, jestli jede loď a nebo ne. Bójka, kruh i parťák by měl být váš bezpečný prostor pro vynoření.

A samozřejmě, jak psal Douglas Adams ve Stopařově průvodci: DON’T PANIC! 🙂 Pokud se ponor nevyvíjí dle přestav, šetři energií a soustřeď se na co nejlepší techniku plavání cestou na hladinu.

… a ještě jedno bonusové video:

Základy šnorchlování

Tohle video pusťte všem, co neumí šnorchlovat, a nebo je pro ně šnorchlování bojem o přežití.

Stručně: Zvolte si takovou masku, aby vám do ní neteklo. Šnorchl stačí úplně obyčejný a když s ním dýcháte, dýchejte v klidu, pomalu. Ploutve jsou super. Když plavete s ploutvemi, propněte kolena i kotníky a dělejte „dlouhé kroky“ jako baletka. Není to bicykl. Krčit kolena a tlačit vodu patou nefunguje.

Pod vodou na nic nesahejte a na nic nešlapejte. Na korály nešlapejte, zabíjí je to.

A to je pro dnešek vše. Přeju příjemnou zábavu. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *